Tuesday 20 March 2012

Maut tersepit bawah lori

SEREMBAN: Seorang lelaki terbunuh dalam keadaan mengerikan apabila tubuhnya melekat di bahagian belakang sebuah lori selepas motosikal ditunggangnya gagal mengelak kenderaan berat itu di Kilometer 262, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan, semalam.
Dalam kejadian jam 5 petang itu, mangsa, Mohamad Aizad Osman, 26, menunggang motosikal Yamaha LC gagal mengelak sebelum merempuh belakang lori yang berhenti di lorong kecemasan.

Rempuhan kuat itu mengakibatkan motosikal ditunggangi mangsa terperosok di bawah lori manakala tubuh mangsa melekat di tempat duduk motosikalnya.
Jurucakap polis berkata, kemalangan berlaku ketika lori berkenaan dari arah Kuala Lumpur yang mengalami masalah enjin berhenti di laluan kecemasan.

“Bagaimanapun, motosikal dinaiki mangsa dikatakan tiba-tiba merempuh sisi belakang lori terbabit menyebabkan mangsa dan motosikalnya tersepit di bawah lori.

“Keadaan mangsa cukup mengerikan apabila kaki dan paha mangsa masih tersepit di tempat duduk menyebabkan tubuh mangsa terjuntai ke bawah,” katanya. Jurucakap polis berkata, kemalangan berlaku ketika lori dari arah Kuala Lumpur itu berhenti di lorong kecemasan selepas mengalami kerosakan enjin.

Susulan kejadian itu, petugas penyelenggara lebuh raya segera menghubungi polis trafik serta Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) bagi mengeluarkan mayat mangsa.

Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah yang mengesahkan kejadian itu berkata, punca sebenar kejadian masih dalam siasatan.

No comments:

Post a Comment